Followers

Tuesday 12 July 2011

Malam punya hal..(1)

Hahaha..macam kelakar plak aku buat sampai 3 entri malam nie je..hahaha...boleh katakan aku meroyan jugak la..tp suka hati aku la..blog aku...malam nie aku ikut member aku firdaus a.k.a fire,awek dy,eija manjoi,awek aku dan adik ipar aku(bakal) ke uptown danau kota,mencari beg deuter katanya,tapi sampai je sana,aku dialihkan perhatian untuk beli barang yang xpatut,dah lumrah sang pembazir,ape ada hal?tapi harga pun tak la sampai mahal takat 10 hengget je..hihih...

Yang menjadi tumpuan aku ialah beg tu ader,dia ikut liter,lagi besar liter lagi mahal beg tersebut,macam mamber aku cari ialah 80liter,harga minimum RM150.

Isu nya sekarang aku tau harga runcit atau harga gudang beg nie,nak tau?Apa yang aku leh gitau minimum RM25.
Memang betul keuntungan dititik beratkan.tapi kautan (ader ke ayat nie?)Untung dia dah banyak,kenapa dia tak boleh kurangkan sikit lagi?Dia dah untung berlipat kali ganda tapi jangan la sampai tamak.Jual sama melayu pulak tue,

Aku marah bukan sebab harga atau apa-apa pada peniaga nie,diorang mencari rezeki yang halal tapi masalahnye aku mengantuk dan penat lagipun aku taktau nak buat apa.nak marah atau nak kata apa-apa,sebab tu la aku buat entri nie.hahahahaa...

Aku cuma ingatkan saja,dah ada peluang berniaga jangan lepaskan macam tu saja,bukan senang nak jual-jual nie,aku nak jual benda tak mampu sebab takde modal,tapi kalau aku jual pantun,nak ke korang beli?bukan korang bace pun blog aku....hahahaha...Jadi jual la pantun...kan?kejap lagi kalau aku larat atau ada idea aku buat la entri baru ok...Salam..

No comments:

Post a Comment