Followers

Wednesday 27 April 2011

HARI YANG MACAM PERCOBAAN

setelah kian lama aku ader blog nie...kemaen malas nk update..bkn ape..follower pun xder..nk blogging?? masa yang aku ader mmg xcukop..amat2..bukan alasan yer...memang btol2..xpecaye??tanye la boss aku,mak cik tol kt jalan duta dan abg boy (merangkap trainer aku kt gym)..walau aku tau xde orang yang akan bace tp aku tulis jela...mcm diari aku sendiri la...

eceh...caner nk mule yek??banyak yang nak diluahkan...tp yang mane 1??ok ok...dpt..pasal isu semasa sikit la..pasal politik yang melanda bumi Malaysia kita nie..hurm..

Sebenarnyer...isu politik kat Malaysia nie dh lapuk dan xder pembaharuan langsung..yang dengan 1Malaysia,yang dengan kes liwat,rasuah sane,korup sane..(ISA x bace blog kan??hehehe)..Bagi aku,aku xmnyebelahi mane-mane pihak..bagi aku semua same jer...nak ader kepentingan dan jadi orang penting..hidop senang..gaji riban-riban..claim bagai..nk pergi mane-mane polis trafik eskot..pastu menyusahkan rakyat-rakyat yang ader atas jalan..tambah-tambah dekat dengan Jalan P.Ramlee,kawasan di mane aku be'kirjo'...di buatnyer orang yang sakit perot,sarat mengandung...x ke susah??janji lepas diri diorang dulu..

Balik pada isu politik,ape yang kiter dapat tgk lagi..para penyokong fanatik bagi setiap parti..mesti taksub amat dengan parti dan pemimpin diorang,ader yang janji masuk syurga la..yang adil dan saksama la..macam-macam..Siap ader pafe sendiri dekat FB...memang dahsyat giler..(mcm awie sebot dalam zombi kampung pisang tue)..yang geng sane maki geng sini..yang geng sini maki geng sane...

Tp..bagi aku la kan..??diorang nie semua tuli bab isu politik..politik nie setahu aku menegakkan hak rakyat dan memastikan keadilan terbela..tp aku tgk..penyokong yang membela pemimpin2 diorang nie..yang letupkan orang..kate xletopkan orang..yang liwat..kater xliwat..macam2 la..aku cakap pun bukan pandai sgt pasal politik nie..tp sebengong-bengong aku..kiter boleh nampak kebengongan politik Malaysia nie.

Nie ke yang kiter nak tunjuk pada generasi yang akan memimpin negara kiter pasni???Sampai biler negare kite nak dudok di takuk lame?.

Apepun Allah dah kurniakan hamba-hamba-Nya ngan akal fikiran..kiter gunekan dengan sewajarnyer..jgn la beli kereta Waja..hehe..tau..xder kene-mengene..tp kuar lagi ke Waja??haisyh...~

Dhla....

No comments:

Post a Comment